"Esports a l'aire lliure" entre els anys 1920-70, nova exposició de l’Arxiu Municipal de Granollers

«Esports a l’aire lliure» és el títol de la nova exposició de l’Arxiu Municipal (AMGr) a la planta baixa de l’Ajuntament (Porxada, 6), que mostra la pràctica de diferents modalitats esportives en carrers i espais oberts de la nostra ciutat entre els anys 20 i 70 del segle passat.

Coincidint amb la celebració del 30 de març al 2 d’abril dels Jocs Special Olympics a Granollers, l’exposició número 40 de l’AMGr fa una selecció d’imatges antigues de les seves col·leccions i fons amb el fil conductor de la pràctica esportiva a ple aire: atletisme, automobilisme, bàsquet, ciclisme, gimnàstica, handbol, motociclisme, natació, patinatge, tennis i voleibol, amb fotos d’Antonio Alcalde, Brangulí, Esteve Gironella, Francesc Gorgui, Joan Guàrdia i Lluís Tintó.

La mostra descobreix diferents espais de Granollers ara desapareguts dedicats a l’esport (el Lawn Tennis del c. Navarra, la pista asfaltada del camp de futbol del carrer de Girona, la Pista Rosa del carrer Nou i la del carrer de Tetuan, etc.), així com la transformació, als anys seixanta, de la via pública en circuit urbà per acollir competicions d’automobilisme i motociclisme, coincidint amb l’Ascensió o la Festa Major.

A través de les imatges coneixem els precedents del Club Natació de Granollers a les piscines de can Gou, les taules de gimnàstica que feien els escolars a la Pista Rosa, les curses de patins i bicicleta que es feien als anys cinquanta a la carretera o la pista de tennis del Corralet al c. Francesc Macià, promoguda pels mateixos aficionats. Altres fotografies mostren les curses d’atletisme organitzades per l’Agrupació Excursionista, els partits d’handbol al c. Tetuan, de bàsquet al camp de futbol del c. Girona i els de voleibol a les pistes annexes a la piscina exterior del CN Granollers. Els plafons de l’exposició es complementen amb una vintena d’imatges projectades en pantalla, que inclouen com a fotos més antigues el camp de futbol del Gas i partits del Granollers Sport Club de les primeres dècades del segle XX.

L’exposició «Esports a l’aire lliure» es podrà visitar fins al dia 14 de maig, de dilluns a divendres de 9 del matí a 8 del vespre, al vestíbul de l’Ajuntament (Porxada, 6).