L’Arxiu Municipal de Súria publica l’inventari del fons de la coral Bell Repòs-L'Esplai

L'Arxiu Municipal de Súria, que forma part del Programa de Manteniment de la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona des de l’any 2010, posa a disposició del públic l’inventari del fons de la coral Bell Repòs-L'Esplai, donació que el 2017 van fer els propis integrants de la coral. Posteriorment el fons fou ordenat, classificat i inventariatl.

Podeu accedir al mateix a través del següent enllaç: https://xam.diba.cat/wiki/fons-coral-bell-repos-lesplai, on hi trobareu el quadre de classificació i l’inventari-catàleg.

La Coral L’Esplai, que amb anterioritat va portar el nom de Coral Bell Repòs, va ser una associació de cant coral de Súria nascuda el 1982 amb objectius socials -donar suport a la construcció de la residència d’avis Bell Repòs de Súria-. Posteriorment va encaminar-se a finalitats únicament artístiques i culturals. Va efectuar el canvi de nom el 1999 i va cloure la seva trajectòria el 2017. Va ser una formació amateur que va participar anualment a les Caramelles de Súria i a moltes festes populars de la vila. Efectuà concerts i actuacions arreu dels Països Catalans. El seu repertori es basava l’extens corpus tradicional del cant coral català, fent incursions també a cançó universal, recitals poètics i altres manifestacions artístiques.

La documentació que integra aquest fons és la pròpia generada de la gestió de la coral i de les seves actuacions.  Inclou correspondència, programes, publicacions d’àmbit coral i cultural, reculls de premsa, llibres d’actes, llibres de caixa, comptabilitat de l’entitat, escrits, relacions, partitures i imatges.