Restaurades actes del Ple de Figaró-Montmany

El divendres 9 de desembre va tenir lloc a l’ajuntament de Figaró-Montmany el llurament de les actes del Ple de 1861-1869 i de 1887 un cop acabada la seva restauració. La intervenció ha estat cofinançada per l’Ajuntament i per l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona. L’Arxiu Municipal de Figaró-Montmany, adherit des del 2005 al Programa de Manteniment de la Xarxa d’Arxius Municipals, conserva actes del Ple des de 1852 però eren les del periode 1861-1869 (166 f.), i les corresponents a 1887 (20 f.), les que presentaven un estat més deteriorat, que comprometia la seva conservació i impedia la seva consulta.

El tractament, portat a terme per Teresa Maria Marquès Tenllado, ha consistit en una neteja mecánica superficial, una neteja humida i desinfecció per bany foli a foli, consolidació del suport, laminació de les zones febles, aplanament i relligat.

Amb el procés de restauració i consolidació a què han estat sotmeses, aquestes actes del Ple tornen a estar plenament consultables.

Per saber-ne més: Arxiu Municipal de Figaró-Montmany