Un cas de divulgació en temps de COVID

Verbs que acompanyen el dia a dia de qualsevol arxiver: instal·lar, classificar, descriure, avaluar, atendre i... divulgar. Potser aquesta última, la tasca a la que podem dedicar menys estona. Avui us volem presentar una petita experiència de divulgació duta a terme durant aquest passat mes d’agost a les xarxes socials de l’ajuntament de Begues a partir de material custodiat a l’arxiu municipal.

Pels que no ho coneguin, Begues és una petita població de 7.098 habitants a la comarca del Baix Llobregat. L’arxiu municipal forma part del Programa de Manteniment de la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona i compta amb el suport d’un arxiver itinerant.

En arribar l’estiu, el Servei de Comunicació de la Coorporació es trobava que, donades les circumstàncies de la pandèmia de COVID, no podia fomentar les activitats socials i a l’aire lliure com havia fet durant els anys anteriors. Com alternativa, van idear un joc a partir de les imatges del poble conservades a l’arxiu. La dinàmica consistia en cada dimarts i dijous publicar una imatge antiga a Twitter i Facebook a partir de la qual els internautes havien d’endevinar de quin lloc del poble es tractava. El dimarts o el dijous següent es publicava la solució amb una imatge actual del mateix indret. Així amb un total de deu imatges.

El balanç de l’activitat ha estat molt positiu i, si les circumstàncies ho permeten, la col·laboració de l’arxiu municipal a les xarxes socials municipals es perllongarà en el temps.