Finalització dels treballs d'organització a l'arxiu municipal de Cabrils

L’Arxiu Municipal de Cabrils ha finalitzat els treballs d’organització gràcies al conveni signat entre l’Ajuntament de Cabrils i la Diputació de Barcelona. La intervenció arxivística s’inclou dins el programa de suport al patrimoni documental municipal que desenvolupa la Diputació de Barcelona a través de l’Oficina de Patrimoni Cultural.

Els treballs s’han desenvolupat entre els mesos de juliol de 2020 i abril de 2021 i han consistit en la revisió i actualització d’antics instruments de descripció. L’inventari s’ha treballat amb el programa GIAM, a través del qual es podrà centralitzar el préstec i la consulta de l’arxiu municipal.

Entre altres coses, la intervenció ha servit per poder alliberar espai al dipòsit d’arxiu, el qual es trobava saturat. En total s’han alliberat 55.31 ml. que serviran per poder acollir noves transferències dels diversos departaments de l’ajuntament.

Amb aquesta intervenció, l’arxiu municipal de Cabrils compta amb 3.479 unitats d’instal·lació inventariades i 21.380 registres a la seva base de dades.