L'Arxiu Municipal de Súria rep la donació dels fons de la Coral Bell Repòs – L’Esplai

L'Arxiu Municipal de Súria, que forma part del Programa de Manteniment de la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona des de l’any 2010, ha rebut la donació del fons documental de la Coral Bell Repòs – L’Esplai, donació que ha anat a càrrec dels integrants de la coral.

Aquesta societat coral, nascuda l’any 1982 amb el nom de Bell Repòs i que l’any 1999 va passar a denominar-se L’Esplai pel fet de passar a assajar al Casal de l’Esplai, ha realitzat concerts arreu de Catalunya i de la Catalunya Nord, ha participat activament a les Caramelles de Súria –unes de les més remarcables del país- i també va acompanyar la celebració de la missa dominical de RTVE.

El fons documental de la Coral Bell Repòs – L’Esplai inclou correspondència, programes, publicacions d’àmbit coral i cultural, reculls de premsa, llibres d’actes, llibres de caixa, comptabilitat de l’entitat, escrits, relacions, partitures i imatges.

Aprofitant la tasca d’un tècnic superior que està realitzant un pla d’ocupació a l’arxiu municipal, el fons documental de la Coral Bell Repòs – L’Esplai ha començat a ordenar-se, classificar-se i inventariar-se.

Aquesta donació ve a sumar-se a les que l’Arxiu Municipal de Súria ha rebut els darrers anys, entre les quals destaquen les de la fàbrica de Cal Jover, (finals del segle XIX-2000); la del poeta Salvador Perarnau (1895-1971), el fons fotogràfic de Salvador Vila i Sala i M. Rosa Vers i Peralba, (mitjans de la dècada de 1950 i mitjans de la dècada de 2000), la de l’antic grup de colònies El Corriol (1982-2002) i el “llibre de notes, 1732” (1732-1820) donat per Rosa Sallés i Peramiquel.

Amb aquest acte, l’Arxiu Municipal vol continuar la recuperació i la conservació del patrimoni documental del municipi a través de les donacions de fons que puguin fer els particulars, les entitats i les associacions de Súria.