Els arxius municipals a casa teva

Arran del Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, els arxius així com també les biblioteques i museus resten tancats al públic, de forma presencial.

En aquest context de confinament, els arxius municipals de la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona, guanyen força virtual i posem a l’abast de tothom les actes del ple de 104 ajuntaments de la demarcació de Barcelona.

El web Arxius Municipals Digitals (AMD) té l’objectiu de facilitar l’accés, la difusió i la recerca de les actes i documents d’òrgans col·legiats que es conserven als arxius municipals. Les actes del Ple de l'Ajuntament són una font d'informació essencial en relació a la vida política, econòmica i social dels municipis.

Actualment, el web de l’AMD disposa de 104 municipis amb més de 261.000 actes públiques, amb una cronologia àmplia que comprèn des de l’any 1644 fins el 1970 i que representen un terç dels municipis de la demarcació de Barcelona.

Oficina de Patrimoni Cultural