Finalitza la intervenció al Fons Patrimonial Ramon Morera, de l’arxiu municipal de Callús

A mitjans del mes de gener, va finalitzar el tractament del Fons patrimonial de Ramon Morera, dipositat a l’arxiu municipal de Callús. Aquest tractament, va estar emmarcat dins el conveni de col·laboració del Programa de Manteniment de la Xarxa d’Arxius Municipals, signat entre l’ajuntament de Callús i l’Oficina de Patrimoni Cultural (OPC) de la Diputació de Barcelona. L’actuació ha tingut una durada d’un mes i va ser realitzat per un arxiver extern, amb la supervisió de l’arxiver itinerant responsable de l’arxiu. El Fons Ramon Morera abasta cronològicament des del 1908 fins al 2001, amb el principal volum documental datat entre les dècades de 1920 i 1970.

Ramon Morera va ser un ciutadà rellevant del municipi de Callús entre les dècades de 1920 i 1950, per la seua participació en política i per l’activitat econòmica, com a propietari d’una fusteria; encara que, el fons presenta importants buits documentals i cronològics. Tot i això, el fons també conté documentació particular i familiar, especialment dels fills, on destaca la documentació relacionada amb l’ensenyament, la qual mostra l’evolució del sistema educatiu entre 1932 i 1945.

Durant aquesta intervenció, s’ha realitzat el buidatge, neteja, ordenació, classificació, descripció i instal·lació del fons patrimonial de Ramon Morera. El tractament va finalitzar amb un total de 147 registres descrits al programa GIAM, instal·lats en 30 unitats d’instal·lació.

L’actuació ha permès identificar i controlar la documentació produïda per la família Morera, la qual cosa permet reconstruir una part de la història del municipi de Callús. Amb el tractament, també es pretén facilitar el control, la consulta i difusió del fons documental, tan per a investigadors com per a la ciutadania.