L’Arxiu Municipal de Tiana col·labora en la recerca de familiars de veïns i veïnes que van ser represaliats durant la Guerra Civil i el franquisme

Diumenge passat Tiana i Montgat van organitzar conjuntament un acte de reparació i homenatge als veïns i veïnes represaliats de la Guerra Civil i el franquisme. Durant l’acte es lliurà el document oficial de reparació jurídica de les víctimes del franquisme als familiars d’aquestes persones que consten a la llista elaborada per l’Arxiu Nacional de Catalunya.

Per a localitzar els familiars dels veïns de Tiana, a banda de la crida que es va fer per part de l’Ajuntament a la població, des de l’Arxiu Municipal de Tiana es va fer una cerca en els padrons d’habitants de la dècada dels anys 30 i principis dels 40 per tal d’esbrinar si les persones de la llista constaven en el padró d’habitants i si tenien algun familiar que tingués molts pocs anys. D’aquesta manera aconseguíem un referent que ens obria la possibilitat d’establir un contacte.

L’Arxiu Municipal de Tiana  forma part del Programa de Manteniment de la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona.

Etiquetes:
Tiana