Restauració d’un llibre de 1863 de l’Arxiu Municipal de Santa Margarida i els Monjos.

S’ha fet entrega a l’Arxiu Municipal de Santa Margarida i els Monjos del Llibre-registre de naixements o “Libro de bautismos” de 1863-1869 un cop finalitzat el tractament al que ha estat sotmès pel Taller de restauració de Berta Blasi.

Els microorganismes havien provocat pèrdues de suport a les tapes i a les primeres pàgines. En aquest sentit s’ha realitzat una neteja i desinfecció i s’ha reintegrat les pèrdues de suport amb una o diverses capes de paper japonès fins aconseguir un aspecte o tacte similar a l’original. Finalment, s’ha reproduït el cosit original i s’han encolat les tapes un cop restaurades.

Aquesta acció s’emmarca en el Programa de Restauració promogut des del Programa de Manteniment de la Xarxa d’Arxius Municipals que coordina l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona. L’objectiu del Programa de Restauració és preservar aquella documentació municipal que és de conservació permanent de manera que es pugui assegurar l'accessibilitat i la difusió dels fons, tant per garantir la seva consulta interna com per a la recerca històrica dels usuaris externs.

L’arxiu municipal de Santa Margarida i els Monjos forma part del Programa de Manteniment de la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona  des de l’any 2007.