L’ARXIU MUNICIPAL DE MONTMELÓ PARTICIPA EN L’EXPOSICIÓ ESTIUEIG DE PROXIMITAT

L’Arxiu Municipal de Montmeló participa en l’exposició itinerant “Estiueig de proximitat, 1850-1950”, organitzada per l’Oficina de Patrimoni Cultural de l’Àrea de Cultura de la Diputació de Barcelona conjuntmament amb el Museu de Montmeló i la col·laboració del Centre d’Estudis Montmeló. L’exposició arriba al municipi el proper divendres 12 de novembre i es podrà veure al Museu Municipal fins al 31 de gener del proper any.

La mostra està dedicada al fenòmen de l’estiueig des de la segona meitat del segle XIX fins la primera meitat del segle XX i l’impacte que va suposar en els pobles propers a Barcelona. L’exposició ens apropa a diversos aspectes com l’arribada dels primers estiuejants, els costums socials que van traslladar als llocs d’estiueig, l’impacte patrimonial en les noves cases i torres d’estiueig, les principals figures i un dels principals motius que va impulsar l’estiueig: fer salut.

L’Arxiu Municipal de Montmeló participa amb l’aportació de fotografies digitalitzades i documents urbanístics sobre les zones d’emplaçament i diversos indrets d’interès dels estiuejants, provinents del fons municipal.

A partir de la seva inauguració aquest divendres, la mostra es podrà visitar de dilluns a divendres de 9 a 14 h, divendres de 17 a 20h i dissabtes de 10 a 14h.

L’Arxiu Municipal de Montmeló forma part del Programa de Manteniment de la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona.