Fons Begues Festiu

2.1. Nom del productor

Begues Festiu

2.2. Història del productor

Entitat creada l’any 1961 però registrada oficialment des de 1976. L’origen de l’entitat es troba dins d’un grup de beguetans que es trobaven els diumenges al matí per ballar sardanes a la plaça Camilo Riu.

Entre 1977 i 1980 el compositor i mestre de sardanes J. Ventura i Tort composa diverses sardanes per a l’entitat: “Begues Festiu”, “Els gegants de Begues”, “Parlem de Begues”, “Roser, ballem-la’”, “Maria de la Llum” i “Himne de Begues Festiu”

L’entitat és la responsable de la construcció dels gegants Cristòfol i Eulàlia, a part de capgrossos, la llumeta i els mòbils Pepitu i Bonica.

2.3. Història arxivística

El fons documental es tracta durant el mes de maig de 2022.

2.4. Dades d'ingrés

Es desconeix com va arribar la documentació a l’ajuntament.

3- ÀREA DE CONTINGUT I ESTRUCTURA

3.1. Abast i contingut

El fons està format per diversos programes d’actes organitzats per l’entitat i un reportatge fotogràfic de la IV trobada de Gegants a Olesa de Bonesvalls.

3.2. Avaluació, tria i eliminació

Conservació permanent.

3.3. Increments

No se’n preveuen.

3.4. Sistema d'organització

El fons està organitzat un quadre de classificació propi.

4- ÀREA DE CONDICIONS D'ACCÉS i ÚS

4.1. Condicions d'accés

La documentació és de lliure accés, seguint els procediments organitzativament establerts.

4.2. Condicions de reproducció

La documentació és reproduïble sempre i quan el seu estat de conservació així ho permeti, i segons els procediments organitzativament establerts.

4.5. Instruments de descripció

Fons descrit al programari GIAM:

5- DOCUMENTACIÓ RELACIONADA

5.1. Documentació relacionada

El fons documental està relacionat amb les sèries de Cultura del fons municipal de l’ajuntament de Begues.

6- ÀREA DE NOTES

6.1. Notes

La història del productor s’ha extret de les notes sobre la història de Begues Festiu que es troba dins del mateix fons documental.

7- ÀREA DE CONTROL DE LA DESCRIPCIÓ

7.1. Autoria i dates

Data de creació: 2022/06/08

Autoria: Patrícia Álvarez Martínez

7.1.2. Data de descripció

7.3.1. Regles i convencions

Norma de Descripció Arxivística de Catalunya (NODAC). Generalitat de Catalunya. Departament de Cultura. Subdirecció General d’Arxiu i Associació d’Arxivers de Catalunya, Barcelona;  2006.