L’Arxiu Municipal del Prat restaura un quadern escolar del s.XVIII

Una llibreta d’anotacions escolars reutilitzada durant molts anys.

L’Arxiu Municipal, amb el suport de la Diputació de Barcelona, restaura documentació periòdicament per tal de garantir-ne la conservació. L’objectiu és la preservació i difusió de la  documentació.

Es tracta d’un quadern escolar del Prat del s. XVIII, comprèn anotacions des de 1779 a 1817. L’autor del quadern escolar és Francesc Ribas i Jané, alumne de l’escola que va estar durant una època a l’interior de l’antic Ajuntament.

El document forma part del fons documental, fotogràfic i bibliogràfic del Dr. Jaume Codina i Vilà. El fons va ser dipositat per la família a l’arxiu municipal, l’any 2008. Jaume Codina que morí l’any 2007, fou un historiador i divulgador de la història del Prat, dels municipis del delta del Llobregat i de la comarca del Baix Llobregat, en especial dels segles del XIV al XIX.

L’enquadernació de pergamí s’ha netejat i se li ha proporcionat humitat per flexibilitzar el pergamí i aplanar-lo. S’ha fet una reintegració de les pèrdues i s’han incorporat unes bagues i un botó. S’ha fet una neteja en el bloc del llibre, s’ha consolidat i s’ha fet una reintegració on hi havia pèrdues de suport.

L’actuació, realitzada per la restauradora Marta Esteve, està emmarcada dins del programa de restauració que es porta a terme, per la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona, a tots els ajuntaments adherits al programa de suport als arxius municipals.

Temes:
Restauració