Construcció del nou dipòsit de l'Arxiu Municipal de Copons

En els darrers mesos l’Arxiu Municipal de Copons s’ha traslladat de les antigues dependències a una nova ubicació. L’antic dipòsit, ubicat en un antic habitatge que començava a presentar problemes estructurals, es va reformar per destinar-lo a pisos de protecció oficial. El nou dipòsit s’ha construït a l’interior d’una nau municipal gràcies a l’aportació dels antics armaris compactes de l’Arxiu Comarcal de l’Anoia, una part dels quals van ser cedits al municipi en haver-se inaugurat la nova seu a l’edifici de la Teneria d’Igualada, i en el marc de la subvenció de la Convocatòria d’ajuts per a la millora i adequació dels equipaments culturals públics atorgada per l’Àrea de Cultura de la Diputació de Barcelona.

El nou dipòsit amb una capacitat aproximada de 120 metres lineals consta d’una sala de treball adjunta. L’Ajuntament de Copons es va adherir l’any 2006 al Programa de Manteniment de la Xarxa d'Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona i compta amb l’assistència d’un arxiver itinerant.