L’Arxiu Municipal del Pont de Vilomara i Rocafort rep la donació de documents de l’entitat local “La Catalonia”

L’Arxiu Municipal del Pont de Vilomara i Rocafort, que forma part del Programa de Manteniment de la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona des de 2005, ha rebut la donació d’un conjunt de documents procedents d’entitats locals ja desaparegudes: la Cooperativa Popular Vilumarense, coneguda com La Catalonia; i l’ateneu Circulo Bloque Liberal, posteriorment el 1930 Ateneo Obrero Vilumarense.

La donació, realitzada pel senyor Isidro Casasayas Brosa, comprèn un conjunt de documents administratius i comptables que recullen la història de les entitats locals, que abasta des de l’any 1915 fins la Guerra Civil, el 1938. Isidro Casasayas Brosa és net del membre fundador de l’entitat de la Cooperativa Popular Vilumarense La Catalonia, i gràcies a ell aquesta documentació ha sobreviscut fins als nostres dies.

El fons donat a l’Arxiu Municipal és d’especial importància per al municipi del Pont de Vilomara i Rocafort, ja que permet conèixer una part de la història local de principis del segle XX. En concret, ens permet reconstruir com gaudien de l’oci i del temps lliure els membres de La Catalonia i de l’Ateneu que, juntament amb altres entitats, formaven les associacions culturals del poble.

Amb aquesta acció, l’Arxiu Municipal del Pont de Vilomara i Rocafort vol continuar la tasca de recuperació, conservació i difusió del patrimoni documental del municipi a través de les donacions de fons que puguin fer els particulars, les entitats i les associacions.