Actualitzem els instruments de descripció de l’arxiu municipal de Begues

Durant la primera meitat de l’any 2022 a l’arxiu municipal de Begues hem tractat la documentació dels fons no municipals. Això fa que puguem posar els seus instruments de descripció a disposició pública.

Una de les novetats més destacades són els instruments de descripció del fons de la crítica d’art beguetana Lina Font. L’ajuntament de Begues custodia la seva col·lecció d’art. El fons documental complementa la col·lecció i aporta dades sobre la mateixa Lina Font, amb diversos documents sobre a la seva persona i el seu recorregut formatiu i professional.

Un altre fons del qual hem publicat els instruments de descripció és el de l’entitat “Begues Festiu”, destacable per la seva activitat sardanista i per la construcció d’alguns dels gegants i capgrossos de la vila.

També hem penjat l’inventari-catàleg del fons del Jutjat de Pau i de la documentació que es conserva de la Direcció Local de les FET y de las JONS. Finalment, hem publicat l’inventari del conjunt de documentació de procedència diversa que hem agrupat sota el nom “Col·lecció Begues”.

L’arxiu municipal de Begues format part del Programa de Manteniment de la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona des de l’any 2013 i rep el suport d’una arxivera itinerant.