Publicació dels instruments de descripció de l’arxiu municipal de Santa Maria de Miralles

Un cop finalitzada l’organització de l’arxiu municipal de Santa Maria de Miralles (Anoia), en el darrer trimestre de 2022 es va formalitzar la signatura del conveni entre l’Ajuntament de Santa Maria de Miralles i l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona, permetent-los acollir-se al Programa de Manteniment de la Xarxa d’Arxius Municipals de l’OPC que garanteix a través de l’equip d’arxivers itinerants la consolidació de la gestió diària de l’Arxiu Municipal.

Aquesta adhesió comporta la publicació en aquesta Comunitat virtual de la Xarxa d’Arxius Municipals dels principals serveis que ofereix l’arxiu de Santa Maria de Miralles, ubicat a l’edifici de l’Ajuntament, i la fitxa del fons municipal que abasta cronològicament el període 1854-2020. Des d’aquesta podem accedir als instruments de descripció municipals conformats pel quadre de classificació i l'inventari-catàleg, els quals detallen el contingut de les 352 unitats d’instal·lació (40 ml) que integren el fons i els 773 registres descrits al programa GIAM.

Disposar dels instruments de descripció és imprescindible per conèixer els contingut dels fons i permetre als investigadors i ciutadans poder-hi accedir i consultar-los. A més, des de la Xarxa d’Arxius Municipals facilitem que els arxius del Programa de Manteniment compleixin la normativa de publicitat activa i transparència pel que fa a l’obligació de les administracions públiques de publicar-los en els portals dels Ajuntaments i dels organismes titulars del servei d’arxiu i gestió documental.