Jornada de portes obertes a l'arxiu municipal de Monistrol de Calders

El passat divendres 21 d’abril, en el marc dels actes de celebració de la festivitat de Sant Jordi, l’Arxiu Municipal de Monistrol de Calders va obrir les seves portes per tal de donar a conèixer als veïns interessats la recent reforma de les instal·lacions de l’arxiu.

L’any 2000, l’Oficina de Patrimoni Cultural de la Diputació de Barcelona va dur a terme una primera fase d’organització de l’arxiu, i des de l’any 2004 aquest ha comptat amb el suport i seguiment d’un arxiver itinerant. Vint any després de la seva primera organització, l’arxiu necessitava ampliar la seva capacitat i millorar les condicions de les seves instal·lacions per poder assegurar la conservació a llarg termini de la documentació. L’any 2020, després d’unes obres de reforma a l’ajuntament, es va poder destinar un nou espai per a l’arxiu i aquest es va equipar amb mobiliari nou.

Després d’haver obert l’arxiu l’any passat als infants de l’escola municipal l’Esqueix,  aquest any ha estat el torn de la resta de veïns. Recordem que Monistrol de Calders és una població de 742 habitants a la comarca del Moianès. L’interès i l’acollida de la proposta ha estat molt positiva per part dels veïns que es van apropar a conèixer l’arxiu i el documents que conserva, i serveix per demostrar, un cop més, que l’aliança entre els arxivers itinerants del Programa de Manteniment de la Diputació de Barcelona juntament amb la col·laboració dels ajuntaments adherits al Programa suma en positiu i aporta valor afegit a les poblacions que es fan responsables de la custòdia del seu patrimoni documental.