El treball conjunt de les Diputacions de Barcelona, Girona, Lleida i Consorci AOC, premiat al Congrés Nacional d’Innovació i Serveis Públics

El projecte SeTDIBA: serveis de suport a la transformació digital de la Diputació de Barcelona ha estat guardonat amb el premi CNIS2020 a la categoria que reconeix els millors resultats obtinguts de grups de treball col·laboratius, en el marc del Congrés Nacional d’Innovació i Serveis Públics, que s’ha celebrat a la ciutat de Madrid. El diputat d'Innovació, Governs Locals i Cohesió Territorial, Josep Arimany, va ser l’encarregat de recollir el premi.

Aquest projecte, coordinat per diferents departaments de la Diputació de Barcelona i alineat amb altres àmbits de l’assistència municipal de la corporació, entre ells l’Oficina de Patrimoni Cultural, ha format part d’una candidatura conjunta presentada amb les diputacions de Girona i Lleida, així com també el Consorci Administració Oberta de Catalunya (AOC), i que té per títol ‘Cap a una cultura digital: posant l’accent en el canvi d’hàbits i l’estandardització’.

Ara fa quatre anys, la Diputació de Barcelona es va sumar al mètode de treball e-SET impulsat pel Consorci AOC generant, al moment de la seva implantació, els serveis SeTDIBA. Aquest sistema permet concretar un ordre de treball partint d’una codificació comuna i compartida, fet que permet conèixer ràpidament l’estat d’un expedient, tasca o tràmit i, alhora, simplificar els canals establerts.

Cal destacar que aquest mètode de treball està pensat per ajuntaments amb un número reduït de treballadors públics. Això facilita la mobilitat, entre administracions, d’aquells treballadors que coneixen el mètode de treball; sense oblidar que les eines s’adapten al model de treball de cadascuna de les administracions.

A l'acte d'entrega del premi també van assistir els diputats de Noves Tecnologies de les diputacions de Girona i Lleida, Jordi Xargay i Francesc Sabanés; i, la directora gerent del Consorci AOC, Margarita Bonmatí.