Pressupost escolar de 1913 signat per Natividad Yarza, promotora del feminisme

Aquest mes de març, amb motiu del Dia de la Dona, el document escollit per la secció Docs XAM Agenda 2030 és el Pressupost de material de l'any 1913 de l’Escola diürna de Saderra, al municipi osonenc d’Orís. L’hem relacionat amb l’objectiu de desenvolupament sostenible (ODS) d’igualtat de gènere.

La particularitat d’aquest pressupost és que està signat per la mestra Natividad Yarza, que va ser defensora dels valors republicans i feministes, i que l’any 1934 va acabar esdevenint la primera alcaldessa de Catalunya escollida per sufragi universal. Va ser una dona que va dedicar gran part de la seva vida a defensar i promoure la igualtat de drets i deures entre homes i dones.

Podeu veure el document sencer a la secció Docs XAM Agenda 2030 a l’ODS Igualtat de gènere.

Temes:
Exposicions