Arxiu municipal d'Aguilar de Segarra
El Servei d’Arxiu Municipal d'Aguilar de Segarra és el servei de l'ajuntament destinat a l’organització, classificació, conservació i difusió del patrimoni documental local. El servei gestiona els documents que provenen de les oficines municipals i són d’utilitat per a l’administració municipal i per garantir els drets dels ciutadans, els documents de conservació permanent, i fons i col·leccions de particulars, entitats i organismes vinculats al municipi d'Aguilar de Segarra. L’Arxiu Municipal d'Aguilar de Segarra forma part de la Xarxa d’Arxius Municipals (XAM) de la Diputació de Barcelona des de l’any 2023.
Serveis
Els serveis que ofereix són:
- Consulta de fons
- Reprografia
- Assessorament a arxius d'entitats i associacions
- Suport a la investigació
Horaris de consulta
Horaris de consulta: de dilluns a divendres de 10 a 14 h.
Consultes i informació: 93 836 60 80 o aguilar@diba.cat
Fons documentals
L’arxiu municipal d'Aguilar de Segarra conté bona part dels fons que integren el patrimoni documental del municipi. La part més important és la dels fons generats per les diferents administracions municipals al llarg de la història, però també aplega fons d’institucions i fons d'entitats, i recull els testimonis documentals que els ciutadans i les entitats locals hi vulguin dipositar.
El quadre de fons aplega la informació bàsica del conjunt de fons i col·leccions del Arxiu Municipal d'Aguilar de Segarra.
Fons de l'Administració Local
101 Ajuntament d'Aguilar de Segarra
Fons públics no Municipals
201 Jutjat de Pau d'Aguilar de Segarra
Fons privats
301 Delegación Local de FET y de las JONS