Nova edició del curs "Gestió documental i arxius municipals"

Les dues darreres setmanes s’ha dut a terme la primera edició d'aquest any 2025 del curs "Gestió documental i arxius municipals". El curs, impartit pels arxivers de l’Oficina de Patrimoni Cultural, es ve realitzant des de l'any 2018, i des de llavors han passat prop de 300 treballadors municipals en les catorze edicions realitzades. Aquesta vegada, tal com ha passat els darrers anys, ha estat telemàtica, i ha tingut una durada total de vuit hores repartides en sessions de dues hores.

Aquesta acció formativa, adreçada al personal administratiu dels ajuntaments de la demarcació de Barcelona, ha tractat els aspectes bàsics de l'arxivística i de la gestió documental, així com la repercussió de la seva aplicació en les tasques diàries dels treballadors dels ajuntaments. S'hi ha introduït temes com l'accés, l'avaluació i la conservació documental i s’ha aprofundit en la utilitat d'eines com la transferència, les tipologies documentals i el quadre de classificació, eina bàsica sobre la qual pivota la resta de la gestió documental i que, en els últims anys, ha deixat de ser una eina utilitzada només pels arxivers, per convertir-se en una peça clau de l'administració electrònica.

L'èxit de participació que va tenint aquest curs demostra la necessitat de formació en gestió documental que tenen els treballadors dels ajuntaments, perquè la digitalització de l'administració ha obligat a tenir molt presents conceptes de gestió documental en les seves tasques diàries que abans no ho eren tant.