La XAM col·labora amb el Datathon del 18è Congrés d’Arxivística de Catalunya

La Xarxa d'Arxius Municipals  participa al "Datathon" que organitza l'Associació d'Arxivers-Gestors de Documents de Catalunya amb la col·laboració de la Facultat d’Enginyeria de la UB  en el marc  del 18è Congrés d'Arxivística i Gestió de Documents de Catalunya que tindrà lloc entre el 10 i 13 de maig. La XAM aporta  dades de  l'inventari de l'arxiu municipal de Llinars del Vallès, el qual forma part del Programa de Manteniment de la XAM des de l'any 2005.

Durant aquests dies es vol reunir a científics de dades i arxivers amb l'objectiu d'aplicar tècniques d'intel·ligència artificial  per classificar de forma automàtica la documentació municipal.  El punt de partida és el  Model de Grup Permanent del Model de Quadre de Classificació d'Ajuntaments i Consell Comarcals (QdCAC) i el dataset format per les descripcions de fons municipals gestionats pels membres del Grup Permanent del Model de QdCAC, així com també el fons de l'ajuntament de Sant Cugat del Vallès.

L'esdeveniment tindrà un caràcter internacional i es podrà participar de forma individual o per equips. Per tal d'animar a la participació hi haurà un premi final per qui aconsegueixi un percentatge d'encert més elevat.

El producte que resulti d'aquest esdeveniment serà dels desenvolupadors i de l'AAC. Independent del resultat del Datathon l'objectiu d’aquesta activitat és que els professionals de l'arxivística reflexionin sobre la qualitat de les dades de la descripció dels documents i les possibilitats d'explotació d'aquestes dades, en la línia dels principals eixos temàtics del Congrés.