La col·laboració entre la Biblioteca Municipal i l’Arxiu Municipal de Santa Maria de Palautordera facilita la publicació de programes de la festa major i butlletins municipals a Trencadís

A principis de març, la Biblioteca Ferran Soldevila de Santa Maria de Palautordera va publicar al catàleg Trencadís la digitalització dels programes de les dues festes majors de Santa Maria de Palautordera: Sant Proget (1981 – 2006) i l’Aplec del Remei (1941 – 1999); i els butlletins municipals: l’Ocellot (1980 – 1986) i l’Informatiu (1992 – 1999).

Aquest conjunt de documents i publicacions municipals van estar digitalitzades el 2023 gràcies a la subvenció del Catàleg de Serveis de la Diputació de Barcelona sol·licitada per la biblioteca municipal. A més, també va comptar amb la col·laboració de l’Arxiu Municipal de Santa Maria de Palautordera, des d’on es va fer la recerca dels programes de festes i butlletins que mancaven al catàleg de la biblioteca per tal de completar les col·leccions a digitalitzar.

Un cop digitalitzades i publicades a Trencadís, l’Ajuntament de Santa Maria de Palautordera va acordar que les quatre col·leccions seran ingressades de manera íntegra a l’Arxiu Municipal de Santa Maria de Palautordera per garantir la seua integritat i millor preservació i conservació, a més d’evitar la seua dispersió pels diferents equipaments municipals.

L’Arxiu Municipal de Santa Maria de Palautordera forma part del programa de manteniment de la Xarxa d’Arxius Municipals (XAM) des de 2004 i rep el suport d’un arxiver itinerant.