L’Arxiu Municipal de Prats de Lluçanès rep una nova donació de documents de la família de Cal Català

L'Arxiu Municipal de Prats de Lluçanès ha rebut una donació de documents de la família de Cal Català.

Concretament la senyora Mercè Fàbregas Fusté ha donat un fons documental compost per la correspondència relativa a la lluita per la normalització lingüística dels documents oficials entre els anys 1985 i 2019 feta per una persona nascuda a Prats de Lluçanès, el senyor Miquel Fàbregas Fusté, germà de la Mercè. Es tracta d’un fons interessant per veure com, a base de la insistència del senyor Miquel Fàbregas i altres persones, molts documents oficials han anat incorporant el català des del restabliment de la democràcia.

A més la senyora Mercè Fàbregas també ha fet donació a l’Arxiu Municipal de Prats de Lluçanès d’una col·lecció per sis làmines dibuix originals fets per mossèn Valls (1890-1910) i tres llibres (1908/1933).

La col·lecció de Cal Català té un bon estat de conservació, ocupa un total de 0,3 ml en paper i ja està a disposició pública per poder consultar-la.

L'Arxiu Municipal de Prats de Lluçanès forma part del Programa de Manteniment de la Xarxa d'Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona des de l'any 2005.