Donació del primer llibre d'actes de la "Cooperativa Fraternidad Obrera" a l'Arxiu Municipal de Tona

L'Arxiu Municipal de Tona ha rebut per part del senyor Claudi Pagès i Puig, el primer llibre d’actes de la “Cooperativa Fraternidad Obrera”. Claudi Pagès i Puig és un antic soci de la “Cooperativa Fraternidad Obrera”. La “Cooperativa Fraternidad Obrera” va néixer el 1916 amb la vocació de ser una societat cooperativa d’obrers per beneficiar-se mútuament dels articles de consum. La cooperativa va tancar la seva activitat el 1988.

El llibre d’actes rebut a l’Arxiu Municipal de Tona va de l’any 1916 a l’any 1938 i ocupa uns 0’03 ml. Es troba en un bon estat de conservació tot i que té algunes taques de fòxing. El llibre s’ha inventariat a l’abril de 2020 i ja està a disposició pública per a poder consultar-lo.

L'Arxiu Municipal de Tona forma part de la Xarxa d'Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona. Des de l’any 2005 Tona forma part del Programa de manteniment dels arxius municipals. És en aquesta data quan es va posar en funcionament el Servei d’Arxiu Municipal.