Es jubila l’Agnès Rueda, la nostra arxivera itinerant degana

Des de l’Oficina de Patrimoni Cultural, volem compartir en aquest espai la jubilació de la nostra companya Agnès Rueda que ha desenvolupat la tasca com a arxivera itinerant des de l’any 1998, que es diu aviat. Podem afirmar que és la primera arxivera itinerant del nostre equip que es jubila i aquest fet el volem destacar !

Darrerament, l’Agnès ha dut a terme el manteniment dels arxius municipals d’Avinyó, Castellbell i el Vilar, Castellnou de Bages, Gallifa, el Pont de Vilomara i Rocafort, Rellinars, Sallent, Talamanca, Ullastrell, Vacarisses i Viladecavalls, que ella mateixa havia organitzat prèviament, a banda d’haver-ne organitzat d’altres. I el manteniment vol dir amb poques paraules garantir la gestió interna de l’Arxiu dins cada Ajuntament i elaborar les eines que faciliten el seu accés al conjunt de la ciutadania.

Des de la Diputació de Barcelona i en el context de la Xarxa d’Arxius Municipals, la tasca d’arxiver/a itinerant ha estat pionera al nostre país i segurament no prou reconeguda tot i la dilatada experiència i trajectòria demostrades en aquests darrers més de vint anys. Fer d’arxiver/a itinerant en una sèrie d’ajuntaments no és tasca fàcil ja que cada Ajuntament i el seu Arxiu Municipal és un món i requereix d’una important capacitat d’adaptació i polivalència.

L’Agnès Rueda ha estat una bona companya d’equip, ha demostrat sempre bona predisposició, ha connectat amb el personal de tots els Ajuntaments on ha estat i ha treballat sempre amb eficàcia i una gran professionalitat. Amb temes d’accés a la informació dels documents dels arxius sempre hem recorregut als seus coneixements.

Ara, ens sap greu que no ens segueixi acompanyant en la tasca d’assistència i suport als arxius municipals dels Ajuntaments però també estem contents perquè de ben segur que inicia una nova etapa que sabrà gaudir d’aquelles iniciatives que havia deixat en un segon pla.

Moltes gràcies Agnès !

Jaume Zamora

Conejo Muntada, Josep

Ha estat un plaer treballar amb tu tant anys!!!

Taulé Tello, Albert

Enhorabona per aquesta trajectòria, Agnès!

Rueda Bueno, Agnès

Gràcies Jaume i a la resta dels companys pel vostre compayerisme i amistat, ha estat un honor treballar  amb professionals com vosaltres tanys anys, amb alguns des de  1998 en que van començar i francament hem fet una bona tasca,  hem transformat els arxius de la província de Barcelona. Una abraçada i fins sempre.

Us deixo el meu contacte: iruedabueno@gmail.com