Arxiu Municipal de Rubió
El Servei d’Arxiu Municipal de Rubió és el servei de l'ajuntament destinat a l’organització, classificació, conservació i difusió del patrimoni documental local. El servei gestiona els documents que provenen de les oficines municipals i són d’utilitat per a l’administració municipal i per garantir els drets dels ciutadans, els documents de conservació permanent, i fons i col·leccions de particulars, entitats i organismes vinculats al municipi de Rubió. L´Arxiu Municipal de Rubió forma part de la Xarxa d’Arxius Municipals (XAM) de la Diputació de Barcelona des de l’any 2013
Serveis
Els serveis que ofereix són:
- Consulta de fons
- Reprografia
- Assessorament a arxius d'entitats i associacions
- Suport a la investigació
Horaris de consulta
Ajuntament de Rubió
Plaça de l’Ajuntament, s/s
Horaris de consulta: dimarts i dijous de 9 a 14 h.
Consultes i informació: 938 094 181 o rubio@diba.cat
Fons documentals
L’arxiu municipal de Rubió conté bona part dels fons que integren el patrimoni documental del municipi. La part més important és la dels fons generats per les diferents administracions municipals al llarg de la història, però també aplega fons d’institucions, fons d'entitats i fons personals, i recull els testimonis documentals que els ciutadans i les entitats locals hi vulguin dipositar.
El quadre de fons aplega la informació bàsica del conjunt de fons i col·leccions del Arxiu Municipal de Rubió
Fons de l'Administració Local
Fons públics no municipals
201 Jutjat de Pau de Rubió (1939-2011), 1.5 m.
202 Escola mixta (1954-1965), 0.8 m.
Fons privats
301 Comissió local de la Mutualitat agrícola (1972-1981), 1.1 m.
302 Agrupació de defensa forestal (ADF)
303 Delegació local de la FET i de las JONS (1956-1976), 0.05 m.
Col·leccions
912 Hemeroteca