L'Arxiu Municipal de Tona rep una col·lecció de programes de mà de cinema

L'Arxiu Municipal de Tona ha rebut per part del senyor Lluís Auroux Poblador, una col·lecció de programes de mà de cinema  de les pel·lícules que es projectaven als cinemes Capitol i Orient. Les distribuïdores cinematogràfiques enviaven programes de mà als cinemes, i aquests s’ocupaven de fer-los imprimir amb la informació oportuna: nom del cinema, horaris de projecció, properes estrenes etc. Lluís Auroux Poblador estava vinculat amb l'operador del cinema Orient i, gràcies a aquesta coneixença i a la seva afició pel cinema, va començar a col·leccionar els programes de mà de les pel·lícules que es projectaven als cinemes de Tona. Tant el cinema Capitol com el cinema Orient estan tancats des de fa anys; es van tancar entre finals dels anys vuitanta i principis dels noranta respectivament.

La col·lecció que ha donat el senyor Auroux consta d’uns 580 programes de mà aproximadament, instal·lats en un àlbum. Els programes de mà són petits, mida 111 mm x 148 mm. Són programes de mà que es repartien pels comerços del poble per informar de les pel·lícules que es projectarien el cap de setmana. Són de pel·lícules que es van projectar entre 1958 i 1965. En aquella època es passaven sessions dobles i s’aprofitava la mitja part per agafar la bobina de la pel·lícula de la primera sessió i portar-la fins a Taradell amb moto per a poder intercanviar les pel·lícules per a la segona sessió. La documentació ha estat inventariada durant el febrer de 2020 i ja està a disposició pública per a poder consultar-la.

L'Arxiu Municipal de Tona forma part de la Xarxa d'Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona. Des de l’any 2005 Tona forma part del Programa de manteniment dels arxius municipals. És en aquesta data quan es va posar en funcionament el Servei d’Arxiu Municipal.